Khamis, 5 Ogos 2010

pemuda ajak masyarakat berkebajikan (8.8.2010)

Dewan pemuda pas kawasan teluk intan menganjurkan program bersama rumah titian ashraful rohaniah
no 53b kampung selabak luar batu3 jalan cangkat jong 3600 teluk intan, perak.
turut hadir yang berhormat adun n56 cangkat jong
(hj anuar bin sudin)
program yang bermula seawal 9.00 pagi
bertarikh 8.8.2010(ahad)

program yang mendekatkan masyarakat bersama rumah kebajikan ini amat lah mengalu-alukan masyarakat disekitar teluk intan turut hadir.
pemuda juga turut memberikan bantuan dan menggalakkan sesiapa yang ingin memberi bantuan secara peribadi kepada rumah tersebut boleh terus menyalurkan bantuan terus ke pengurusan rumah kebajikan ataupun boleh menyalurkan melalui akaun nombor -08021252940051- cimb bank.

serba sedikit berkenaan rumah titian ashraful rohaniah

-rumah titian ashraful rohaniah teluk intan, perak dengan no pendaftaran 0989-07-prk adalah sebuah pusat penjagaan bagi orang kurang upaya mental merangkumi pelbagai peringkat umur dan ketegori dengan dipenghuni seramai 60 orang.
rumah ini juga amat memerlukan bantuan terutamnya keuwangan.
sumber-sumber kewangan hanya diperolehi dari sumbangan-sumbangan mereka yang peka dan prihatin terhadap golongan kurang upaya ini.
rumah ini turut memberi beberapa aktiviti/latihan untuk penghuninya antaranya
:fisioterapi :terapi pertuturan :juru pulih cara kerja :aktiviti seharian.

pemuda pas kawasan teluk intan telah membuat lawatan pertama yang dihadiri 2 orang dan yang berhormat adun cangkat jong juga sudah beberapa kali menziarahi rumah ini secara persendirian.
pihak pemuda pas kawasan teluk intan amat berharap semua masyarakat teluk intan berprihatin terhadap bantuan kepada yang memerlukan.
pihak pengurusan rumah ini juga amat berbesar hati dengan keprihatinan semua pihak, pengurusan rumah ini juga tiada masalah menerima tetamu bagi yang ingin membuat demikian dan tiada had masa.

dengan ini, pemuda pas kawasan teluk intan mengajak semua masyarakat untuk hadir bersama pada program kami ini bersama rumah titian ashraful rohaniah, insyallah jamuan ringan disediakan.